Sammanfattning av vad du skrev om mig,
Jag sprider lögner,
Du tror att jag är förvirrad
Jag är selektiv
Allt detta för att jag har en annan historisk uppfattning än vad du har 
Nej, inte för att du har en annan historisk uppfattning, utan för att du faktiskt fortsätter prata om en "förfalskad brunn" trots att det klarats upp i ett antal trådar här på forumet att den "av Rudbeck förfalskade brunnen" är en myt. Som jag och flera andra har påpekat om och om igen har Magnus Alkarp rätt ut det här med brunnen grundligt. Brunnen grävdes ut på tidigt 1900-tal, feltolkades som järnålder, men blev sedan daterad med hjälp av trädringar. Det handlade helt enkelt om en brunn som grävts och använts av prästgården på 1600-talet. Det finns inga bevis över huvud taget att Rudbeck hade någonting med saken att göra.
Du har framfört teorier om urdals brunn, men som du vet, några tolkningsföreträden existerar inte.
Om en brun har förfalskats av Rudbeck är ingen teori man kan ha olika åsikter om. Antingen har det hänt eller inte. Bevisen pekar överväldigande mot att det inte har hänt. Tolkningsföreträde har ingenting med saken att göra.
Jag har definitivt ingen teori rörande Urdals brunn.
Bra att du vet vad Adan verkligen menade med teaterform.
Så vad tror du att han menade? Eller försöker du argumentera för att vi inte kan veta vad Adam menade med de ord han använde över huvud taget? Och att ordet "teater" alltså inte går att tolka?
"teater" är ett Grekiskt ord med en tydlig och väl känd betydelse (även på 1000-talet). Har du några indicier på att Adam skulle ha menat någonting annat?
Du vet min uppfattning, jag tror att GU är Adams Uppsala, det har jag skrivit många gånger. Skillnaden mellan oss verkar i detta vara att jag tror - du vet.
Tja, du har ju spenderat trådar på hundratals sidor med att argumentera mot att GU skulle vara Adams "Uppsala", så så tydligt är det inte. Kan faktiskt inte påstå att du varit särskilt tydligt med det.
Jag är övertygad om att GU är Adams "Uppsala". Jag vet inte säkert (trots allt kan vi ju inte veta någonting säkert), men jag är absolut övertygad. Någonting annat har jag aldrig sagt.