Fokus Arkeologi består av två delar.
En del som förmedlar arkeologiska nyheter, där alla teroier och tankesätt MÅSTE belysas! Annars blir tjänsten vinklad. Jag tror att våra besökare kan skapa sig en egen bild av en nyhet, om den är trovärdig eller ej. Dock måste man ju påpeka att hur fel Linds teori ses i etablerade arkeologers ögon, har raä satt upp skyltar som beskriver hans teorier om Ales Stenar. Det har blivit en stor diskussion kring detta och Fokus Arkeologi måste enligt min mening belysa båda sidorna. Människor som inte kan lyssna eller ta del av andras teorier har mycket att lära! Man ska dock vara kritisk (som du uppenbarligen är) men samtidigt förstår jag inte (fortfarande) vad du är kritisk imot. Du måste väl förstå att olika personer har olika synsätt på saker och ting? Hur vinklad skulle inte arkeologin bli om alla höll med om varandras teorier?
Den andra delen av Fokus Arkeologi är nättidskrift. På denna avdelning finns det utrymme för egna åsikter och teorier. Jag som styr Fokus Arkeologi bör dock vara neutral och endast förmedla andras åsikter.
Du skrev: "Det är utan tvekan en av de lägsta publicistiska ambitioner jag någonsin stött på."
Jag tror fortfarande att du inte förstått vad portalen/nättidningen går ut på och det verkar lönlöst att försöka förklara om och om igen.
SJälvklart får du ha den åsikt om Fokus Arkeologi som du har. Som jag sagt tidigare tagit upp skulle det vara helt fel att inte ta del av din åsikt då alla ser på saker och ting olika.
Jag har inga som helst problem för att lägga upp en kritisk text om Linds teorier på hemsidan, men som jag redan sagt, jag som är ansvarig för hemsidan behöver och bör inte skriva åsikttagande artiklar. Det lämnar jag åt personer som skriver/intervjuas, likt artikeln med Gun Westholm på Fokus Arkeologi.
Jag har redan förstått att jag har en mindre besökare