Författare Ämne: Lokalpatriotism en resurs i marknadsföring av turistmål  (läst 784 gånger)

Utloggad Piankhy

  • Gode
  • Antal inlägg: 2 463
Lokalpatriotism en resurs i marknadsföring av turistmål
« skrivet: oktober 10, 2012, 11:28 »
Lokalpatrioter har en viktig uppgift att fylla enligt en ny avhandling.

Citera
Många turistmål har idag ideella stödföreningar knutna till sig. Medlemmarna är en viktig resurs i marknadsföringen av turistmålet genom att de berättar om det för vänner och bekanta. En del ställer också upp som ideell arbetskraft, ofta drivna av lokalpatriotism.
Anna Karin Olsson, universitetsadjunkt i företagsekonomi på Högskolan Väst, har disputerat vid Handelshögskolan i Göteborg med avhandlingen Members in Tourism Settings – their motivations, behaviours and roles.


http://www.forskning.se/nyheterfakta/nyheter/pressmeddelanden/lokalpatriotismenresursimarknadsforingavturistmal.5.624551a313a0929443b4.html
Ju äldre desto bättre.