Jag håller med Yngwe, låt oss samla alla fakta vi kan! Jag har börjat med Uppsala och försökt få med allt jag hittat – och allt alla har bidragit med i denna tråd.
Vi kan försöka hitta en metod, finjustera denna metod – och gå igenom ämne för ämne, ort för ort, osv. Vi är många, den gemensamma totala kunskapen är mycket hög – och vi har alla tillgång till Internet.
Jag jobbar i Excel. Gamla Uppsala är nu en flik i den första Excelmodellen om Svear, Götar, Sverige, osv – som nu börjar bli rätt innehållsrik.
Jag använder kommentarfunktionen där jag lägger in data och information, det gör det hela överskådligt och informativt.
(Den som vill ha denna modell kan bara Emaila mig så skickar jag över den. Er Emailadress är 100% konfidentiell och jag raderar den omgående efter att ha skickat över modellen. Vill någon ha uppdateringar av modellen, säg till, då raderar jag inte adressen. Jag förvarar den då på ett säkert sätt och skickar ut uppdateringar av modellen när den har utökats). Datum används som version.
• Jag skulle önska att vi kunde lägga upp en Excelmodell på forumet som vi alla kan jobba med och där vi alla kan samla information, källor, hänvisningar osv. Min tro är att en sådan modell mycket snabbt skulle bli något mycket unikt – och att många skulle vilja ha tillgång till den. Den skulle snabbt bli en "guldgruva"! Kod för att kunna skriva, fri att läsa för forumets medlemmar – eller för alla?
Thomas