Boreas, varför skulle jag ha en agenda som inte är öppen? Vad är det du menar att jag döljer?
Det kunde vi kanske få att veta - i fall du kunde omaka dej svara på dom två enkla frågor jag ställde. Så länge du enbart reagerar med mot-frågor, utan att resonera ikring frågornas ämnen, är det ju klart att här finns någon faktor du vill undgå att belysa eller avklara.
Jag söker fakta om UÖ. Det är enkelt, rena fakta, och hänvisning till källor där uppgifter som framförs finns att läsa.
Jag söker alltså inte uppgifter om vad någon tror. Bara fakta.
När alla källor som finns om UÖ är kartlagda kan vi bedöma källäget. Därefter kan vi kontrollera vad som skrivits om UÖ och hur man har kopplat ihop UÖ till, t.ex. Husabyar och Kungsgårdar - och se om källorna på något sätt styrker dessa kopplingar - eller inte.
Så, när nämns UÖ för första gången i våra källor - och när nämns UÖ för sista gången i våra källor ?
Bidrag gärna till diskussionen med fakta och källor.
Thomas
Att "samla fakta" hör ju till saken - vad jag just efterfrågade var
vilka fakta du ville samla - och
varför.
Orsaken till mina frågor var att här redan finns
flera trådar där vi diskuterat "Uppsala Öd" specifikt.
Varför skal just denna diskussion dras in i denna tråden - också?
Borde du inte - i fall insikt i ämnet är ditt fokus - fortsätta undersökningen av din teori om
medeltidens Uppsala där det hör hemma - och låta denna tråd handla om fakta - och enbart fakta - om nordiska kungar under
järnåldern?!