Ajlis, jag är ingen viking och jag saknar totalt erfarenhet av våldtäkt, både som utövare och som offer – men jag är man. Jag vet inte ens hur andra män fungerar – men jag vet hur jag fungerar.
Att resa några dygn över Nordsjön, kanske spy tarmarna ur mig, sedan hoppa ned i iskallt vatten till minst midjan, ta sig snabbt fram till stranden, springa upp till byn/klostret och anfalla den med svärd i hand medan pungen fortfarande värker efter det iskalla doppet, ta livet av de som försöker ta livet av mig, slåss, pinka på sig av skräck (varmt och skönt) – då är våldtäkt, till och med sex, nog det sista jag skulle tänka på – och om tanken kom upp, hur få liv i det maskformiga bihanget som fortfarande dragit sig tillbaka till max av chocken från det plötsliga doppet…
När fienden är ihjälslagen, all kamp på liv och död har avstannat – då skall byte tas… då kommer själva valsituatiuonen (på själva valplatsen alltså) …skall jag ta byte (det var ju därför jag spyende tog mig hit över Nordsjön) – eller skall jag förnedra mina motståndare genom att sätta på hans fru eller dotter(alternativt nunnorna) …?
Skulle jag, av någon för mig outgrundlig orsak välja det senare – så måste jag få det att fungera rent fysiskt också, klaffar skall öppnas, blod skall pumpas dit, svällkroppar fyllas, testiklar sänkas ned – allt medan kompisarna blir allt rikare när de plundrar – så står jag där och sliter och drar, blir fattigare och fattigare – medan jag med det maskformiga bihanget o näven - spanar efter någon att våldta.
Väl tillbaka på skeppet, efter vilt roende genom brottsjöarna, seglet är äntligen hissat, då sitter jag där och tittar på kompisarnas guld och silverföremål som de ivrigt och stolt visar upp och jag inser att kompisarna blivit rika som troll – är jag då nöjd och belåten med mitt byte, vad jag gjorde, hur jag fick det maskformiga bihanget att, trots allt, fungera, och är stolt över hur fruktansvärt jag har förnedrat mina fiender (de som jag slog ihjäl) genom att våldta en av deras kvinnor… ?
Kompisarna blev rika som troll – det enda jag fick med mig var…flatlöss…???
Thomas