Det du syftar på är en inventering av fornlämningsbeståndet som i detta fall skedde 1969. Dessa inventeringar täcker hela landet och har utförts i omgångar. Det finns ingen rapport, syftet var att kartera landets fornlämningar. Alla synliga lämningar fick ett nummer, en geografisk lägesbeskrivning och en kort beskrivning/klassificering. Det skannade dokumentet är materialet för databasen.
Just denna lämning har jag svårt att säga någonting om då du enbart länkade till det inskannade dokumentet, inte till fornlämningsnumret i själva FMIS. Min gissning är att det handlar om två ovanligt formade och placerade stenar som inventeraren registrerat som möjlig fornlämning, kanske som "annan kulturhistorisk lämning" eller någonting liknande. "Offerstenar" är vad jag vet inget specifikt begrepp, utan syftar nog snarast på någon möjlig typ av kultisk/vidskeplig funktion. Men som sagt, svårt att veta utan att se hur det registrerats.
Om stenarna flyttades/förstördes vid bygget borde fornlämningen vara registrerad som "borttagen".