Kanske förklarade man redan på forntiden mystiska himlafenomen med att gudarna (utomjordingar) steg ner på jorden?
Någon som sett TV-serien Stargate SG-1? Där är de egyptiska gudarna utomjordingar som kidnappar människor och sätter dem på andra planeter där de sedan utvecklar olika kulturer. Intressant nog är hjältarna asagudar som tillbes av vikingar...
Pyramiderna är egentligen inga gravkamrar, utan plattformar för rymdskepp...
Jag tror att hela alltet med utomjordingar har uppkommit av människans längtan efter samhörighet. Vi vill veta att vi inte är ensamma i ett oändligt universum. De som säger att de sett UFOn får en samhörighet med andra som också säger att de sett ett osv.
Personligen så tror jag på utomjordingar den dagen en av dem står framför mig. Är vi ensamma i universum? Nej, det är vi inte. Det finns bakterier, amöbor och liknande även på andra planeter, samma byggstenar som en gång skapade liv på Jorden. Men jag tror inte att det står en kopia av mig där ute på en annan planet och uppfinner hjulet
För att citera en av 90-talets mest berömda FBI-agenter: "The truth is out there".
/Åsa.