Författare Ämne: Vad kom ni in på?  (läst 3846 gånger)

Utloggad Gorm

  • Administratör
  • Gode
  • Antal inlägg: 2 926
    • Arkeologiforum
Vad kom ni in på?
« skrivet: juli 16, 2004, 21:38 »
Hej

Nu har antagningsbeskedet dykt upp och det skulle vara kul om folk kunde skriva vad de kom in på. Själv kom jag in på allt jag sökte, vilket betyder att jag väljer mellan att läsa A/B-kursen i Osteologi eller Historisk geografi (5 poäng), landskapsarkeologi (5 poäng) och GIS (10 poäng). Kommer dessutom att läsa Kulturmiljövård på deltid. Alla kurser utom GIS ges på Stockholms univeristet. GIS-kursen ges på Södertörn. Är grymt kluven.  :?

/Johan
: iarþ : sal : rifna : uk : ubhimin :

Utloggad Hepburn

  • Novis
  • Antal inlägg: 16
Vad kom ni in på?
« Svar #1 skrivet: september 24, 2004, 01:21 »
Går Curatorutbildningen samt Dagligt liv under vikingatid. SKOJ!!!! Hade jag vetat tidigare att jag fick extra studiemedel så hade jag sökt osteologi...

Utloggad Joakim

  • Medlem
  • Antal inlägg: 85
Vad kom ni in på?
« Svar #2 skrivet: november 08, 2004, 10:15 »
Jag har läst 40p historia och snart 60p Arkeologi på Södertörn. Skall läsa 20p filosofi så jag kan få ihop till 120p för att läsa D-E kursen i arkeologi. Kommer kanske läsa 5p landskapssrkeologi (eller vad det nu hette) och 5p osteologi på distans (Gotland). I vår blir det 10p Etnoarkeologi på distans (Gotland) men också religion tror jag innan jag kan börja på DE arkeologi.

Hoppas kunna bli arkeolog i Norrland. Kommer dock att kunna mer om vikingar än om forntiden i Norrland. Kanske finns det något om vikingar i norrland också? Ett nytt Birka kanske?

Jag har dock tid kvar att utbilda mig. Är ju född 1983. :twisted:
E