Författare Ämne: Reklam på forumet  (läst 5218 gånger)

Utloggad Gorm

  • Administratör
  • Gode
  • Antal inlägg: 2 926
    • Arkeologiforum
Reklam på forumet
« skrivet: mars 30, 2006, 11:20 »
Som vissa kanske har märkt så finns det, sedan några dagar, reklam från Google längst ner på sidan. Eftersom vi driver detta forum ideelt så är detta  ett försök för att se om det kan dra in en slant för att finansiera driften av forumet. Skriv gärna en kommentar nedan.

/Johan och Camilla - Administratörer
: iarþ : sal : rifna : uk : ubhimin :

Utloggad Reuterdahl

  • Moderator
  • Veteran
  • Antal inlägg: 796
  • Arkeolog, Länsstyrelsen i Östergötlands län
    • Testimony of the spade
Reklam på forumet
« Svar #1 skrivet: mars 30, 2006, 11:28 »
Jag har inga problem med reklam på forumet så länge det inte är i form av popup fönster, eller att de skymmer syftet med med forumet. Vilket jag inte tycker att dessa gör.

/Reuterdahl
Archaeology is taxes well spent!

Utloggad Gorm

  • Administratör
  • Gode
  • Antal inlägg: 2 926
    • Arkeologiforum
Reklam på forumet
« Svar #2 skrivet: mars 30, 2006, 11:32 »
Tanken är att det skall smälta in så mycket som möjligt, det är därför jag valt  samma färger som i forumet i övrigt. Detta kan iofs leda till att folk missar bannern men det gör ofta människor ändå, sorterar bort reklamen automatiskt. Möjligheten finns att vi ändrar på utseendet men jag lovar att vi aldrig kommer att införa popups. :)

/Johan
: iarþ : sal : rifna : uk : ubhimin :

Utloggad David

  • Stammis
  • Antal inlägg: 256
Reklam på forumet
« Svar #3 skrivet: mars 30, 2006, 13:41 »
Jag tycker det ser helt OK ut - det stör mig inte alls. En del diskussionforums GoogleAds är ju dessutom kontextkänsliga, länkarna styrs delvis av vad som skrivs på forumet, vilket ofta leder till smått underhållande associationer.

Utloggad Gorm

  • Administratör
  • Gode
  • Antal inlägg: 2 926
    • Arkeologiforum
Reklam på forumet
« Svar #4 skrivet: mars 30, 2006, 14:35 »
Japp, tittar man t ex på statistiksidan så dyker det upp statistik-relaterade annonser. :)

/Johan
: iarþ : sal : rifna : uk : ubhimin :

Utloggad Heimdahl

  • Avslutat konto
  • Veteran
  • Antal inlägg: 634
Reklam på forumet
« Svar #5 skrivet: mars 30, 2006, 17:22 »
Det är helt i sin ordning tycker jag. Sådant får man ta om man utnytjar ett sånt här gratisforum.

Utloggad miklagard

  • Avslutat konto
  • Stammis
  • Antal inlägg: 424
Reklam på forumet
« Svar #6 skrivet: mars 30, 2006, 18:55 »
Jag tycker att vi skall vara väldigt glada att Johan och Camilla idéellt har tagit på sig att driva detta eminenta forum. Ingen kan väl missunna er några kronor i reklampengar. Jag tycker det är OK med mer reklam.

Utloggad dm_anderberg

  • Medlem
  • Antal inlägg: 58
Reklam på forumet
« Svar #7 skrivet: mars 30, 2006, 19:28 »
Så länge jag slipper se lättklädda damer som vill att jag ska ringa till dem på Fårö bryr jag mig inte heller :D
Speciellt som Johan har lovat och svurit att det inte kommer att bli några popup-fönster så =)
Nädå, kör på bara, skulle ju tro att det kommer att märkas så fort folk börjar tycka att det blir för mycket.
Daniel

Yarrh! Catch o' the Day!

Utloggad Gunnar Creutz

  • Stammis
  • Antal inlägg: 199
    • Slutarpsdösen
Reklam på forumet
« Svar #8 skrivet: mars 30, 2006, 22:31 »
Är reklamen så diskret som denna så stör den inte. Faktum är att sådan diskret reklam lockar mig mer än störande animerade bilder och popup-fönster. Sådan diskret reklam säger åtminstone mig "Vi är ett seriöst företag, som vill erbjuda bra produkter eller tjänster till seriösa kunder."

Hälsningar
Gunnar

Utloggad Fredrik

  • Medlem
  • Antal inlägg: 38
Reklam på forumet
« Svar #9 skrivet: mars 30, 2006, 23:10 »
Det är helt okej för mig. Att sidan ska få fortsätta att finnas och utvecklas hoppas jag på. Att ni får lite reklampengar är ni väl värda.

Utloggad Gorm

  • Administratör
  • Gode
  • Antal inlägg: 2 926
    • Arkeologiforum
Reklam på forumet
« Svar #10 skrivet: april 01, 2006, 08:57 »
Tack för de vänliga orden. :D Vi kommer att testa olika placeringar av banners framöver. Hör gärna av er med åsikter om ni t ex tycker att bannern stör för mycket.

/Johan
: iarþ : sal : rifna : uk : ubhimin :