Om Arkeologiforum > Forumsnyheter/information

Arkeologiforum stänger ner

(1/21) > >>

Gorm:
Efter en längre tids eftertanke och diskussioner har vi fattat beslutet att stänga ner Arkeologiforum.  Forumet har funnits i 11 år och vi har hela tiden varit ett aktivt forum vilket givetvis i sig är positivt. De senaste åren har det dock forumet, för oss, mest varit en källa till negativ energi med en hel del konflikter. Kanske kunde vi hanterat det annorlunda, men det är svårt när varken tiden eller orken räcker till.

Tankarna har funnits under en längre tid men vi har hela tiden fortsatt att jobba med forumet eftersom det varit förhållandevis välbesökt. Då vi som driver forumet jobbar heltid kommer vi istället att lägga vår fritid på något som tillför positiv energi. Ibland måste man helt enkelt välja det som man mår bäst av vilket vi hoppas det finns förståelse för.

Såhär kommer det att gå till:
1. Fr o m idag går det inte att skapa nya konton.
2. Fr o m den 6 maj kommer det inte längre att gå att logga in, skriva inlägg eller skicka PM på forumet.
3. Efter detta kommer forumet att ligga kvar på nätet tills vidare men det kommer på sikt att stängas ner helt.

Vi vill rikta ett stort tack till er som diskuterat på forumet under alla år, det är ni som har gjort forumet till vad det blev, på gott och ont.

Hälsningar
Johan och Camilla - Administratörer

Anganatyr:
Väldigt tråkigt att höra då forumet har gett mig mycket glädje, även om jag förstår varför ni gör det. Synd dock att det kommer att försvinna helt från nätet då det finns många intressanta trådar att läsa (särskilt de äldre). Jag förstår dock att allt kostar.
Tack för allt Gorm och Camilla. Lycka till med de projekt ni tar er an efter Arkeologiforum.

Yngwe:
Jag instämmer med föregående, det är tråkigt men jag förstår att det blir övermäktigt, det finns annat i livet som ska hinnas med!

stakodder:
Tack för de gångna åren!

Bäckahästen:
Finns det ingen som är intresserad att ta över så att allt ert arbete inte försvinner?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion