Författare Ämne: Skånska fornlämningar/kulturmiljöer som bör få lyftas fram mer - förslag?  (läst 18706 gånger)

Utloggad Sven lagman

  • Avslutat konto
  • Gode
  • Antal inlägg: 1 138
Så där ja! Jag försökte vända tillbaka till ursprungsfrågan och genast fortsätter Vetgirig i samma helt avvikande spår som tidigare. Jag kan också rabbla upp en mängd litteratur men om man är så tvärsäker på en sak bör man väl i rimlighetens namn ange just den källan som omtalar det specifika man talar om, i detta fall var någonstans det står att "24+1 gård är en utgångspunkt i tiden före kristendomens införande". Eftersom vi dessutom i detta fall från början rör oss med skånska förhållanden kan jag lugnt och sakligt konstatera: Du far med medveten osanning för att vilseleda och själv sälja in dina fantasier.

Jag är väl medveten om att du kommer att fortsätta i samma stil. Tyvärr är det sådana inlägg som gör att jag tycker att Arkeologiforum.se i dag skämmer ut arkeologin och bör läggas ner.

Utloggad Hans Menzing

  • Gode
  • Antal inlägg: 1 369
Jo, Vetgirig, vi läsare tänker. Inte minst efter att ha läst dina virriga inlägg.
Visst skall vi tänka själva, men vi måste ha kvar någon förankring i verkligheten, och det har du sällan. Dessutom påstår du tvärsäkert en massa saker som egentligen bara är dina egna obevisade tankar. Och då blir det ett direkt bedrägeri. Jag skall erkänna att jag de första gångerna jag läste dig hajade till och tyckte att här fanns något nytt och spännande.
Men det visade sig varenda gång jag lyckades kolla uppgifterna så stämde de inte. Och den typen av tänkande kan vi vara utan. Så nu har det gått så långt att jag utgår från att allt du skriver är fel, och det är förmodligen en överdrift.

Utloggad Yngwe

  • Gode
  • Antal inlägg: 5 702
Jo, Vetgirig, vi läsare tänker. Inte minst efter att ha läst dina virriga inlägg.
Visst skall vi tänka själva, men vi måste ha kvar någon förankring i verkligheten, och det har du sällan. Dessutom påstår du tvärsäkert en massa saker som egentligen bara är dina egna obevisade tankar. Och då blir det ett direkt bedrägeri. Jag skall erkänna att jag de första gångerna jag läste dig hajade till och tyckte att här fanns något nytt och spännande.
Men det visade sig varenda gång jag lyckades kolla uppgifterna så stämde de inte. Och den typen av tänkande kan vi vara utan. Så nu har det gått så långt att jag utgår från att allt du skriver är fel, och det är förmodligen en överdrift.


I det här instämmer jag. Även om alla påståenden ska bedömas för sig så är det oundvikligt att man till slut förutsätter att det antagligen är som förra gången...  bara en massa gissningar utan grund.
" Det finns mitt i skogen en oväntad glänta, som bara kan hittas av den som gått vilse"

Utloggad Forntidsdeckaren

  • Medlem
  • Antal inlägg: 24
  • http://www.belindaarchaeology.n.nu/
    • Belindaarchaeology- youtube
Tack Sven Lagman för dina tips, tack även för att du berättar vad som gör dem speciella!
För förmedling och bevarande av Kulturarvet