Marty, det finns vissa frågor som man omöjligt kan svara på, en av dem är: slår du fortfarande din fru? Svarar du på frågan erkänner du dig skyldig till hustrumisshandel.
En annan är den du ställde till mig

men jag skall försöka svara ändå..
Nej, det är inte långsökt alls. Du har alltså kravet att det som nämns finns, det som inte nämns finns inte. jag tror inte att det är så enkelt - eller så svårt, beroende på hur man ser på det

Jag förutsätter att båda dessa herrar visste en del om det de skrev om - och att de inte visste allt om Svear och landet de pekade ut. De besökte aldrig "Sverige", de förlitade sig på hörsägen.
Jag har rest mycket i världen och träffat många människor och svarat på frågor att jag är Svensk - och hört mängder med myter om vad Sverige är och inte är, och många tar fel på ett känt alpland och Sverige, Här går isbjörnar omkring bland våra iglos och äter upp de som frusit ihjäl - för att dra till med de värsta myterna. Detta i dagens internetsamhälle och V samhälle där samhällsinformation finns tillgänglig. jag tror att det var värre förr

En gång när jag höäll föredrag för en skolklass på Etnografiska museet i Göteborg och berättade om Samerna visade jag en bild på mina svärföräldrars hus i Jokkmokk och sa att : så här bor samerna idag vintertid. Läraren gick i taket och protesterade vilt och slog fast att Samer bor i kåtor, punkt slut - och att eleverna inte skulle lyssna på vad jag sa. Han var Svensk lärare och klassen läste om samerna...
Ottar mm levde inte med internet eller TV, de lyssnade på vad andra berättade. Viskingsleken alltså. de visste var Sverige låg, det tycker jag är bra. De visste att landet de såg hette Blekinge, det ser jag som stort. De sa att där bodde Svearna, det är också stort. deras kunskap ser jag som mycket stor - men den var nog inte heller större än det.
De nämnde inte heller hur stort Blekinge var - så då måste det ju, enligt ditt sätt att rfesonera, vara utan slut
eller

Thomas