Författare Ämne: Publisering på nätet  (läst 2964 gånger)

Utloggad Karlfredrik

  • Gode
  • Antal inlägg: 2 346
Publisering på nätet
« skrivet: september 23, 2014, 20:18 »
Jag hade en gigantisk samling av mina forskningsresultat om källor till Skandinavisk/Nordeuropeisk historia från
egen översättning av grekiska texter från 700-talet f Kr till utländska medeltida historieböcker om Skandinavien under mina 15 års forskning på Foteviken. Nu funderar jag på att lägga ut något av detta på nätet. Någon som har funderingar om eller erfarenhet av detta?=

Utloggad Anganatyr

  • Gode
  • Antal inlägg: 1 268
SV: Publisering på nätet
« Svar #1 skrivet: september 24, 2014, 05:47 »
Det låter fantastiskt bra att vi får ta del av ditt material KarlFredrik.

Utloggad Hans Menzing

  • Gode
  • Antal inlägg: 1 369
SV: Publisering på nätet
« Svar #2 skrivet: september 24, 2014, 09:06 »
Det är säkert många som blir tacksamma.
 Det viktigaste i sådana här sammanhang är ju att materialet finns så att det är lätt att hitta. Det finns massor med intressant läsning idag som man hittar av en lycklig slump. Eller genom tips här.

Utloggad Bornholm

  • Veteran
  • Antal inlägg: 544
SV: Publisering på nätet
« Svar #3 skrivet: september 24, 2014, 22:12 »
Det lyder som en god ide. Videndeling er altid godt, og du kan sikkert regne med at få noget igen.
Enten kan du lægge det på dine egen side,eller samle flere takter sammen i ét dokument og lægge det på en af de sider, der er til formålet.

Utloggad Hans Menzing

  • Gode
  • Antal inlägg: 1 369
SV: Publisering på nätet
« Svar #4 skrivet: september 25, 2014, 09:42 »
Publicering på nätet är ju extra värdefullt för alla oss som bor på landsbygden, även om Skara har ett förhållandevis stort bibliotek. Det är många smala böcker som är svårt att få tag i.