Författare Ämne: Utförsäljning  (läst 2990 gånger)

Utloggad supergeten

  • Avslutat konto
  • Gode
  • Antal inlägg: 1 397
Utförsäljning
« skrivet: maj 02, 2014, 19:54 »
Arkeologiböcker upphör, alla böcker kostar 50 kr.

  http://www.arkeologibocker.se/shop/?lng=SWE&cur=SEK   

Utloggad Piankhy

  • Gode
  • Antal inlägg: 2 463
SV: Utförsäljning
« Svar #1 skrivet: maj 08, 2014, 14:27 »
Men för tusan! Lägger de ned ALLTING? Det tycks verkligen råda kulturskymning i vårt land.

Citera
Arkeologiböcker
avvecklas

Internetbokhandeln drivs nu med knappa resurser och är enligt beslut inte längre ett av Arkeologiska uppdragsverksamhetens (UV) framtida verksamhetsområden. Vid årsskiftet 2014/2015 byter UV myndighet till Statens historiska museer. Målet är att internetbokhandeln ska vara avvecklad inför övergången.
Ju äldre desto bättre.

Utloggad supergeten

  • Avslutat konto
  • Gode
  • Antal inlägg: 1 397
SV: Utförsäljning
« Svar #2 skrivet: maj 08, 2014, 16:04 »
Men för tusan! Lägger de ned ALLTING? Det tycks verkligen råda kulturskymning i vårt land.

Det var länge sedan det skymde, nu är natten långt skriden.

Utloggad Gyrk

  • Stammis
  • Antal inlägg: 157
SV: Utförsäljning
« Svar #3 skrivet: maj 08, 2014, 23:05 »
Vårt kulturarv till reapris. Passa på och handla så mycket ni kan, jag har redan börjat. Nån måste ju förvalta det nu när vår högste kulturförvaltande myndighet helt gett efter för globaliseringen. Jag har gett upp nu, det är inte roligt längre.Nu gör jag det bara för min egen skull, eventuellt mina barns.

Utloggad Sven lagman

  • Avslutat konto
  • Gode
  • Antal inlägg: 1 138
SV: Utförsäljning
« Svar #4 skrivet: maj 09, 2014, 22:42 »
Blev för några år sedan uppmanad att vara med och recensera den då förre bibliotekschefen i Malmö Sven Nilssons offentliga utredning, boken "Var finns kreativiteten i kulturen. Fallet Skåne". Han hade gjort ett mycket gediget och imponerande detaljarbete och allt pekade tydligt på att merparten av kulturkreativiteten inte fanns på de institutioner som fick statliga och kommunala bidrag. I stället fanns den bland de hundratals och åter hundratals fristående aktörer som arbetade i liten skala, med i stort sett inga medel (och absolut inga skattemedel) men med ett brinnande, levande och hängivet kulturintresse. Det är dessa - och inte kulturbyråkraterna som åker snålskjuts på skattemedel - som bär upp vår kultur i Skåne och med största sannolikhet är det så även i resten av Sverige.