Övrigt > Utbildning

Biämne, religion eller biologi?

(1/3) > >>

goldensun81:
Hej allihop.
Jag tänkte ta mig i kragen och läsa till arkeolog nu till hösten. Jag ska läsa fristående kurser, och tänkte läsa antingen biologi (framför allt evolutionsbiologi jag är intresserad av, men är ganska öppen för andra kurser också) eller religion (forntida religiösa ritualer osv) som biämne. Tror ni att det är ämnen som skulle funka? Vilket ämne tror ni skulle fungera bäst rent arbetsmarknadsmässigt?

Piankhy:
Vilken arbetsmarknad?

goldensun81:
Touché.  ;D
Jag är medveten om att arbetsmarknaden är begränsad (för att uttrycka det milt). Men för att kunna ha möjlighet att få in en fot någonstans, vilket ämne tror ni fungerar bäst?

Heinrich H:
VVS  Då får man gräva ibland  8)

Adils:
Gudskelov läser man väl i första hand inte med tanke på vad man i framtiden kan få ut rent ekonomiskt - även om det är nog så viktigt - utan för att man är intresserad av att lära i allmänhet och av ämnet i synnerhet. Jag sitter med en maffig studieskuld och utan kontakter är det svårt att komma in i kultursvängen, men min lärdom kan de aldrig ta ifrån mig. Jag tror mer på att skriva, teckna, måla, fotografera, engagera sig i olika föreningar och liknande, och på det sättet skaffa sig ett namn, för att så småningom kunna slå in en kil på ett museum eller liknande. :-\

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion