Författare Ämne: Ang nedsättande kommentarer på forumet  (läst 7822 gånger)

Utloggad Gorm

  • Administratör
  • Gode
  • Antal inlägg: 2 926
    • Arkeologiforum
Ang nedsättande kommentarer på forumet
« skrivet: november 24, 2013, 12:07 »
Hej forumet

Vi har under en tid haft problem här på forumet med att medlemmar uttrycker sig nedsättande om andras åsikter och deras sätt att diskutera. Detta är givetvis inget som bidrar till ett bra diskussionsklimat. Samtidigt har vi inte riktigt haft möjligheten att agera i den utsträckning som kanske behövts. En annan bidragande orsak är att i samtliga fall där vi tillrättavisat enskilda medlemmar fått veta att det framför allt är andra medlemmar som är problemet. Givetvis har vi alla ett ansvar att, genom hur vi uttrycker oss, göra forumet till en trevlig plats att diskutera på.
 
Vi gör nu ett försök lösa detta, till detta behöver vi er hjälp. Vi ser till att agera när vi ser nedsättande kommenterar. Samtidigt önskar vi att ni anmäler inlägg som ni anser gå över gränsen. Detta är viktigt då det ibland handlar om gränsfall och det är ni, forumets medlemmar, som själva bör sätta gränsen för vad som är en godtagbar ton i diskussionen.

Tänk även på att den mesta av modereringen på forumet sker i direkt kontakt med berörda medlemmar och därför inte syns utåt. Givetvis diskuterar vi inte en moderering med någon annan än den det berör.

Jag hoppas att vi kan hjälpas åt med detta!

/Johan - Admin
: iarþ : sal : rifna : uk : ubhimin :

Utloggad Adils

  • Veteran
  • Antal inlägg: 802
  • Arkeolog, konstvetare, poet, konstnär och musiker
SV: Ang nedsättande kommentarer på forumet
« Svar #1 skrivet: november 24, 2013, 12:15 »
Jag har personligen inte sett något jag skulle betrakta som nedsättande, men folk verkar tåla så lite nu för tiden. Snart räcker det väl att man skriver om en synål för att någon enögd jävel tar åt sig.......
Hell thir regin donaraz!

Utloggad Adils

  • Veteran
  • Antal inlägg: 802
  • Arkeolog, konstvetare, poet, konstnär och musiker
SV: Ang nedsättande kommentarer på forumet
« Svar #2 skrivet: december 05, 2013, 13:17 »
Att "trivas" är ingenting som danar karaktären.
Hell thir regin donaraz!

Utloggad Hans Menzing

  • Gode
  • Antal inlägg: 1 369
SV: Ang nedsättande kommentarer på forumet
« Svar #3 skrivet: november 01, 2014, 08:50 »
Låter som en bra idé  - att vi hjälps åt alltså.