Författare Ämne: Alfahonor  (läst 3689 gånger)

Utloggad Karlfredrik

  • Gode
  • Antal inlägg: 2 346
Alfahonor
« skrivet: mars 07, 2013, 15:12 »
Jag träffade en man meden jättestor hund,och han pratade om att det var en alfahona som av naturen tog ledningen för grupper av djur, här hundar (och katter!)
Alfahonan - finns hon månne imänniskornas värld också, eller varför har evolutionen valt bort henne?
( Inom parantes- i min ungdom kände jag flickor som mycket väl kunde kvalifisera som alfahonor.)

Utloggad supergeten

  • Avslutat konto
  • Gode
  • Antal inlägg: 1 397
SV: Alfahonor
« Svar #1 skrivet: mars 07, 2013, 19:07 »
Jag träffade en man meden jättestor hund,och han pratade om att det var en alfahona som av naturen tog ledningen för grupper av djur, här hundar (och katter!)
Alfahonan - finns hon månne imänniskornas värld också, eller varför har evolutionen valt bort henne?
( Inom parantes- i min ungdom kände jag flickor som mycket väl kunde kvalifisera som alfahonor.)

Tikar bestämmer. Alltid.

...i mina personliga reflektioner kan jag nog hävda att detta kan sägas gälla för människan oxå  ;D


Var förövrigt på en föreläsning för några år sedan där en ledande person inom reklambranschen menade att man kommer att rikta sig mer och mer mot kvinnor i reklamen då det helt enkelt är de som styr alla större inköp i hushållen. De har makten menade han. Även om vi män kanske tror något annat.