Författare Ämne: Kurslitteratur sökes  (läst 5249 gånger)

Utloggad Elin

  • Novis
  • Antal inlägg: 4
Kurslitteratur sökes
« skrivet: oktober 03, 2005, 12:17 »
Hallå hallå

Letar böcker för brinnande livet och undrar om någon vänlig själ har boken "The Oxford Illustrated Prehistory of Europe" av Cunliffe, Barry i sin ägo. Köper den gärna (name a price).

Tack på förhand

/ Desperat student

Utloggad Gunnar Creutz

  • Stammis
  • Antal inlägg: 199
    • Slutarpsdösen
Kurslitteratur sökes
« Svar #1 skrivet: oktober 03, 2005, 18:05 »
Jo, jag har den, men vill tyvärr ej skiljas från den.

Kolla efter boken på antikvariat. Tyvärr finns den inte på bokborsen.se eller antikvariat.net, men däremot hittade jag den på Abebooks.
http://dogbert.abebooks.com/servlet/SearchResults?bx=off&sts=t&ds=30&bi=0&tn=Oxford+Illustrated+Prehistory+of+Europe&sortby=2
Den billigaste kostar bara ca 100 kr + porto, så det är en god affär med tanke på att jag betalade drygt 500 kr för boken för åtta år sedan.

Hälsningar
Gunnar

Utloggad Gorm

  • Administratör
  • Gode
  • Antal inlägg: 2 926
    • Arkeologiforum
Kurslitteratur sökes
« Svar #2 skrivet: oktober 03, 2005, 20:02 »
Eftersom du läser på Stockholms universitet så kan det vara bra att hålla ögonen öppna på Andrahandsbokhandeln. Den verkar dock inte finnas där just nu.  :(

/Johan
: iarþ : sal : rifna : uk : ubhimin :

Utloggad Zaryla

  • Medlem
  • Antal inlägg: 37
Kurslitteratur sökes
« Svar #3 skrivet: oktober 03, 2005, 21:32 »
Du hittar den boken på Akademikerbokhandeln för 299 kr !!  :)

Adlibris hade slut på den för tillfället... kostade då 264 kr.

Har också boken o vill oxå inte skiljas från den.... Lycka till!

Sara

Utloggad Elin

  • Novis
  • Antal inlägg: 4
Kurslitteratur sökes
« Svar #4 skrivet: oktober 04, 2005, 10:29 »
Hallå och tack för alla svar.

Det vore ganska smart att beställa den billigare boken som Gunnar Creutz föreslog (Tack för det ; ) men jag tänkte ge Sveriges utbud ännu en liten chans för att om möjligt hålla leveranstiden nere.....

Zaryla - Vilken bok var det du menade på akademibokhandeln. Jag hittade inte just denna utan PREHISTORIC EUROPE - AN ILLUSTRATED HISTORY, som gavs ut 1998, inte 1994 som den efterfrågade kurslitteraturen. Jag blir osäker på om detta är en senare utgivning av samma bok, och är det någon som studerat vid SU som kan ge nått råd i huruvida användandet av en senare utgåva skulle ha någon betydelse.

Hursomhelst, tack för hjälpen ; )

// Elin

Utloggad Gunnar Creutz

  • Stammis
  • Antal inlägg: 199
    • Slutarpsdösen
Kurslitteratur sökes
« Svar #5 skrivet: oktober 04, 2005, 18:23 »
Enligt Libris (http://websok.libris.kb.se/websearch/showrecord?nr=3&searchId=48788&bibId=4605733) är Cunliffe's Prehistoric Europe : an illustrated history en senare utgåva av The Oxford illustrated prehistory of Europe. Då båda böckerna har lika många sidor verkar det som det spelar mindre roll vilken utgåva man har. Man kan dock få problem om man använder fel utgåva om det är stor skillnad mellan utgåvorna. Jag skulle rekommendera att du frågar den som ansvarar för kursen om det spelar någon roll vilken utgåva du skaffar. Har man däremot svår boksamlarmani (biblioholism) så köper man givetvis båda utgåvorna!  :D

När jag läste A-kursen så hade vi Fagan's People of the Earth på samma delkurs som Cunliffe's lunta. Jag hade dock fått tag i sjunde utgåvan av Fagan begagnad av en kompis medan alla andra hade den nyare åttonde utgåvan. Det var dock väldigt bökigt eftersom både sidnumrering, sidlayout och kapitelindelning var olika i de båda utgåvorna, så det var mycket svårt att hänga med på föreläsningarna, så jag blev tvungen att köpa åttonde utgåvan för att lättare hänga med.

Hälsningar
Gunnar

Utloggad Elin

  • Novis
  • Antal inlägg: 4
Kurslitteratur sökes
« Svar #6 skrivet: oktober 07, 2005, 09:34 »
Hej Gunnar.

Tack så jättemycket för ditt svar. Verkar som du har både mer ork och kunskap i denna fråga. Blir alldelels snurrig när jag ska fördsöka hitta böcker etc på internet. Tror jag gör som så att jag pratar med min lärare ang. böckerna. Gillar ju böcker men ekonomin tillåter nog inte mer än ett köp av just denna bok ; )

På måndag börjar skolan, väldigt spännande och nervöst så önska mig gärna lycka till!

Mvh Elin