Supergeten. Denna kommentar från dig är veckans höjdare!
Dina åsikter företräder alltså mellan 90-95 procent av jordens befolkning? Det är starkt!
Nästa komiska del av nationalistisk baklängeshistoria från 1800-talet är att man trodde på en folksjäl som förstörts efter Vikingatiden och som man försökte återbygga under 1800-talet. Tydligen finns dessa tankar kvar än idag.
Jag har svårt att förstå detta tankesätt och tycker det är stor komik att bygga upp sin världsbild på detta sätt.
Thomas I
Thomas I
Du kan inte svara på mina frågor istället för att enbart vara otrevlig? Jag skrev inte att jag företrädde, jag skrev att jag TRODDE detta.
Vilket land har en kultur som inte du skrattar åt? Vilket land har en kultur som inte handlar om att med stolthet se på sin historia? Turkiet hyllades ju av Mona för att de har "en kultur, en identitet, en historia, någonting som binder ihop". Hon hyllar ett land som fullkomligt flödar av nationalism av den kanske lite sämre sorten. Mein Kampf är förövrigt en bok som säljs i hundratusentals exemplar där.
Man skulle kunna säga att Mona är en märklig person.
Men då återstår min fråga till dig - vilket land har en bra kultur enligt dig? En som du inte skrattar åt? Frankrike? Italien? Guatemala?
Och, ja - jag tror att de flesta människorna på jorden bär på en nationell stolthet. Inte oikofoberna i Sverige dock, men vi är ju snudd på unika i vårt självhat.
Förresten, du glömde svara på mina frågor:
1. Kan du bevisa att det under 1800:talet ALDRIG talades om vikingar och handel?
2. Menar du sen att det inte har varit vikingar och krigat i England? Danagälden är en nationalistisk uppfinning?