Författare Ämne: Spår efter völvor?  (läst 12280 gånger)

Utloggad DoctoTempus

  • Novis
  • Antal inlägg: 1
SV: Spår efter völvor?
« Svar #20 skrivet: april 16, 2014, 14:35 »
Vi ber om ursäkt för det skrämmande språk som följer. Jag talar inte svenska. Jag kommer att göra använda av översättare. :D
Volvans suggestive är en konst av en trädgren. Detta objekt var en trädgren med knutar i stenåldern, länge sedan, i början av skriptet. Grenen är gjord av trä. Jag hade en knut på repet i den neolitiska perioden. Knut var ett hemligt ord. Låt oss minnas. I den neolitiska perioden var alfabetet en religiös hemlighet. Poeten, spåkvinnan och kungen hade rätt att rod volvans med sina respektive sökord och knotiga kodning mysteriet med språk. Således var de stavar av Merlin, Taliesin, Gwdion, Dionysos och andra. Staven är emblemet. I början var det en trädgren. Se Robert Graves.

Utloggad Vetgirig

  • Gode
  • Antal inlägg: 2 470
  • Skåning, naturaliserad Norrlänning, orienterare
SV: Spår efter völvor?
« Svar #21 skrivet: april 16, 2014, 18:01 »
Citera
Vi ber om ursäkt för det skrämmande språk som följer. Jag talar inte svenska. Jag kommer att göra använda av översättare. :D
Volvans suggestive är en konst av en trädgren. Detta objekt var en trädgren med knutar i stenåldern, länge sedan, i början av skriptet. Grenen är gjord av trä. Jag hade en knut på repet i den neolitiska perioden. Knut var ett hemligt ord. Låt oss minnas. I den neolitiska perioden var alfabetet en religiös hemlighet. Poeten, spåkvinnan och kungen hade rätt att rod volvans med sina respektive sökord och knotiga kodning mysteriet med språk. Således var de stavar av Merlin, Taliesin, Gwdion, Dionysos och andra. Staven är emblemet. I början var det en trädgren. Se Robert Graves.
Dessa stavar är i de flesta fall missuppfattade ansåg man i en artikel förra året. Hittar man liknande i en mansgrav kallas de stavarna för maktcymboler och i kvinnliga gravar är de en cymbol för völva. Men kopplingen till just völva är långt ifrån bekräftad och i varje fall inte mer bekräftad än möjligheten av att stavar är en maktcymbol även för kvinnor. Att stavarna sedan är snidade med figurer och kanske målade är naturligt i sammanhanget.

I de fall man hittar dylika stavar, så handlar det om gravläggningar av prominent karaktär, vilket tyder på att de gravlagda tillhör det rikare styrande befolkningsskiktet. Kvinnor kunde ha verkställande politisk makt. Likaså kunde kvinnor vara krigare (en del gravar med kvinnor innehåller "fulla vapen").
Amatör! Skåning i Norrland!