Övrigt > Utbildning

utbildning

<< < (2/4) > >>

Lars Croft:
Vad gäller framtiden så.... Lite hopplöst. Men! Jag vill satsa på att komma så långt i utbildning och forskarstudier som möjligt. Det är ganska många doktorander på institutionen nu så det är ju ingen omöjlighet. Våra föreläsare får ibland ställa in för att de får annat jobb och då säger Anders ''Arkeologer har ju för mycket att göra''. Troligen någon slags propaganda för att vi ska få hopp men ändå ^^ När vi hälsat på museer så är våra guider gamla kursare till lärarna så det är ju också en bana man kan ta. SU har en kurs i museepedagogik som passar isåfall, kan jag tänka mig. Jag själv är så optimistisk så att jag borde kunna bli någon slags konstnärs med arkeologgrund, där har vi en nishad framtidsplan med dåliga utsikter! Men vafan, vill man så kan man, förhoppningsvis.

Har frågat på min klassgrupp på facebook nu så får se vad de tycker om framtiden ;)
 

esil87:
Det är härligt att höra att du är optimistisk! Och det borde du vara, jag tror det kan påverka en mer än somliga tror.

Att arbeta på muséeum skulle jag inte ha nåt emot i.o.m att jag ofta trivs i den atmosfären men guide tvivlar jag på, men det endast p.g.a min scenskräck, men den får väl arbetas med som med allt annat..

Jag väntar med spänning på att höra vad din kamrater har att säga om framtiden och jag tackar dig återigen för att du tar dig tid! :) :)

Lars Croft:
Jag skjuter upp att plugga inför en redovisning så det är luuugnt ;)

esil87:
Aj aj  ;) lite som jag då, har muntligt franskaprov ikväll och borde bänka mig framför böckerna men fastnade här istället ;)

Lars Croft:
Svaren på min fråga spårade ur i att vi borde grunda en kult till vår lärares ära.
Det första (och sista seriösa) svaret sa dock att man inte ska tänka på framtiden om man sysslar med arkeologi! :p

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion