Författare Ämne: Stenhuvudet i Guatemala  (läst 9535 gånger)

Utloggad Fistol

  • Medlem
  • Antal inlägg: 93
SV: Stenhuvudet i Guatemala
« Svar #20 skrivet: januari 25, 2012, 11:52 »
För en vecka sedan var den engelska och utförliga sidan nedsläckt och ersatt med en informationstext om att en ombearbetning av sidan utfördes. Den har nu kommit tillbaks utan den befarade bortredigeringen av de fakta som nämnts om Ramses IIs hårrötter. Den svenska vikipedia sidan har inte reducerats nyligen utan har haft sin väldigt kortfattade information om Ramses II under en längre tid. Jag hade fel där.

De "punschhuvuden" som åsyftas är de människor som förmodas ta på sig sina nyputsade kängor den 30 november med nyrakat huvud.

Utloggad Fistol

  • Medlem
  • Antal inlägg: 93
SV: Stenhuvudet i Guatemala
« Svar #21 skrivet: januari 27, 2012, 12:24 »
Den här sidan hos "ancient visdom är intressant. Här skönjer man ganska tydligt att avlösande kulturer skulpturerat fram sina figurer på redan existerande gamla stenstoder. Hur gamla? Och av vilka?

http://www.ancient-wisdom.co.uk/columbiasanagustin.htm

Utloggad Adils

  • Veteran
  • Antal inlägg: 802
  • Arkeolog, konstvetare, poet, konstnär och musiker
SV: Stenhuvudet i Guatemala
« Svar #22 skrivet: januari 27, 2012, 13:42 »

De "punschhuvuden" som åsyftas är de människor som förmodas ta på sig sina nyputsade kängor den 30 november med nyrakat huvud.

Håller med, Karl XII var ju den som spelade bort alltihop. De borde marschera den 6:e November istället.
Hell thir regin donaraz!

Utloggad supergeten

  • Avslutat konto
  • Gode
  • Antal inlägg: 1 397
SV: Stenhuvudet i Guatemala
« Svar #23 skrivet: januari 27, 2012, 13:51 »
För en vecka sedan var den engelska och utförliga sidan nedsläckt och ersatt med en informationstext om att en ombearbetning av sidan utfördes. Den har nu kommit tillbaks utan den befarade bortredigeringen av de fakta som nämnts om Ramses IIs hårrötter. Den svenska vikipedia sidan har inte reducerats nyligen utan har haft sin väldigt kortfattade information om Ramses II under en längre tid. Jag hade fel där.

De "punschhuvuden" som åsyftas är de människor som förmodas ta på sig sina nyputsade kängor den 30 november med nyrakat huvud.

Punsch skall kombineras med ärtsoppa inget annat :)
 Trodde förövrigt att rakade skallar och kängor var en nittiotalsgrej, jag har då inte sett någon sådan sen dess iaf.

Utloggad Fistol

  • Medlem
  • Antal inlägg: 93
SV: Stenhuvudet i Guatemala
« Svar #24 skrivet: januari 27, 2012, 16:37 »
Kompletterar med ytterligare en bild från San Agustin, Colombia, för att återanknyta till trådens kärnämne:

http://www.viajablog.com/wp-content/uploads/2009/11/san-agustin-2.JPG


Utloggad Jasaw

  • Stammis
  • Antal inlägg: 480
    • Archaeological Haecceities
SV: Stenhuvudet i Guatemala
« Svar #25 skrivet: januari 27, 2012, 16:39 »
för att återanknyta till trådens kärnämne
Jag trodde  stenhuvudet i Guatemala var kärnämnet.
Blogg: Archaeological Haecceities
http://haecceities.wordpress.com

Utloggad Boreas

  • Gode
  • Antal inlägg: 5 477
SV: Stenhuvudet i Guatemala
« Svar #26 skrivet: januari 27, 2012, 19:38 »
Jag trodde  stenhuvudet i Guatemala var kärnämnet.

Du skal inte tro, du skal veta.
“It's easier to fool people than to convince them that they have been fooled.”


Utloggad dersa

  • Veteran
  • Antal inlägg: 579
SV: Stenhuvudet i Guatemala
« Svar #28 skrivet: januari 27, 2012, 20:40 »
Vet överhuvudtaget inte något om stenhuvuden osv, men ett par saker vet jag, lita inte med automatik på sidor på internet, vare sig på wikipedia eller andra... Skapade själv ett par falsarium på wikipedia för några år sedan, vilka fick stå kvar trots diskussioner.., tog givitvis bort dem senare, några flera gånger då det fanns folk som antog att de var sanning.. Det hela var ett personligt experiment för att testa wikipedias trovärdighet, och tyvärr hade jag rätt.. Kanske är det bättre nu??

Utloggad Fistol

  • Medlem
  • Antal inlägg: 93
SV: Stenhuvudet i Guatemala
« Svar #29 skrivet: januari 27, 2012, 20:47 »
Kollar alltid fler källor innan jag väljer att printa iväg material.

Utloggad Jasaw

  • Stammis
  • Antal inlägg: 480
    • Archaeological Haecceities
SV: Stenhuvudet i Guatemala
« Svar #30 skrivet: januari 27, 2012, 22:01 »
Dessvärre har en hel del begrepp och idéer som används inom samtida forskning fascistiska rötter som t.ex. Eliades schamanism. Hela den pseudovetenskapliga debatten om Atlantis och hyperdiffusionism är rotad i likartade idéer: http://haecceities.wordpress.com/2012/01/10/2012-some-fascist-roots/
Blogg: Archaeological Haecceities
http://haecceities.wordpress.com

Utloggad Gorm

  • Administratör
  • Gode
  • Antal inlägg: 2 926
    • Arkeologiforum
SV: Stenhuvudet i Guatemala
« Svar #31 skrivet: januari 28, 2012, 12:12 »
Nu är ni både Off topic och ganska otrevliga mot varandra. Jag låser denna tråd tillfälligt. Den som har problem med andra forumsmedlemmer uppmuntrar vi att antingen anmäla berörda inlägg (det finns en anmäla-länk i varje inlägg) eller kontaktar oss direkt.


Hälsningar
Johan - Administratör
: iarþ : sal : rifna : uk : ubhimin :