Författare Ämne: Vara med och förmedla arkeologi och historia i dokumentärt miniformat?  (läst 1818 gånger)

Utloggad Forntidsdeckaren

  • Medlem
  • Antal inlägg: 24
  • http://www.belindaarchaeology.n.nu/
    • Belindaarchaeology- youtube
Vara med och förmedla arkeologi och historia i miniformat?

Jag har börjat att som hobby filma små minidokumentärer om arkeologi och historia, där jag besöker olika kulturarv. Allt från friluftsmuseer till megaliter och berättar om dessa. Tidsspannet är från stenålder till gårdagens historia. Allt som kan behövas lyftas fram, det lilla i det stora, det mindre okända, historien bakom knuten. Det är tänkt att vända sig till den intresserade allmänheten och ta upp mer ovanligare förekommande. Dessa dokumentärer ska sedan efter hand läggas upp på internet och vara tillgängligt för alla som vill, att titta på
 Ensam är det dock med många begränsningar man kan genomföra detta, så nu letar jag efter folk som kan vara intresserade av att vara med. Allt från att komma med förslag på dokumentärämnen och platser, till spånande av hur dokumentären ska utformas och själva inspelning och efterarbetet.

Så jag söker medarbetare, erfaren som oerfaren, den arkeologikunnig eller bara intresserad.
Ju närmare Malmö du bor desto lättare.

Intresserad? :D Hör av dig!

/Forntidsdeckaren
För förmedling och bevarande av Kulturarvet