Bo Lind triumferar i Sydis webb-TV :
http://www.sydsvenskan.se/webbtv/webbtv_skane/article1519778/TV-Internationell-tvist-om-Ale-stenar.htmlAle är tydligen synkroniserat med Stonehenge enligt Bob Lind. Jag väntar bara på att han skall kunna koppa ihop Ale med pyramiderna i en global solkalander

Den etablerade forskarvärlden får böja sig och göra en avbön inför Bo Lind ;-)
Det här börjar bli en ganska rolig fars av ogranskade "avslöjanden". Jag har alltid tycket att Sydis är en bra tidning men nu har jag starka tvivel om jag skall ha tidningen mer.
Tidningarna vet inte och bryr sig inte om att det är bara är 14 orörda stenar kvar från skeppssättningen och var de övriga kommer från kan man aldrig bevisa. Pressen har inte orkat kolla upp att platsen är så omrörd under de senaste 100 åren så att det inte går att bevisa något utan att titta på den 14 orörda stenarna. Och tittar man där finns det en datering till Vendeltid och Vikingatid.
Bo Lind konstaterar att det inte finns några spår från järnålder / vikingatid där man har grävt utanför skeppssättningen. Det är kanske inte så märkligt med tanke på att platsen har odlats hårt fram tills för hundra år sedan och sedan bearbetats av grävmaskiner.
Tänk om man skriver kriminaljournalistik på samma sätt?
(Jag har skrivit en del självklarheter men det är enbart med tanke på att inläggen här indexeras och hamnar i sökmotorer).
Thomas I