Författare Ämne: Sista delen av Grottbjörnens folk har kommit ut  (läst 4254 gånger)

Utloggad Piankhy

  • Gode
  • Antal inlägg: 2 463
Sista delen av Grottbjörnens folk har kommit ut
« skrivet: mars 30, 2011, 14:42 »
Nu har den sista boken om den paleolitiska kvinnan Ayla kommit ut. Här får vi reda på hur det går för denna förhistoriska superkvinna. Boken publicerades samtidigt i hela världen.

Citera
Jean M. Auels romaner om Ayla och hennes levnadsöde för 35 000 år sedan är en av vår tids största boksuccéer med mer än 45 miljoner sålda böcker runt om i världen.
Böckerna om stenåldersmänniskorna är omtalade för sitt erotiska innehåll, men en av anledningarna till de otroliga framgångarna är Auels grundliga research och trovärdiga miljöbeskrivningar som lockat läsare i alla kategorier. Auel är otroligt älskad av sina läsare, hon har miljontals fans över hela världen och lockar ständigt ny publik.


http://www.bokus.com/bok/9789170028755/de-malade-grottornas-land/

Dyn nya romanen heter De målade grottornas land.

Någon som läst de föregående böckerna i serien? Vad tyckte ni om dem?
Ju äldre desto bättre.

Utloggad Mats Hansson

  • Gode
  • Antal inlägg: 1 806
SV: Sista delen av Grottbjörnens folk har kommit ut
« Svar #1 skrivet: mars 31, 2011, 09:28 »
Har bara läst de tre första delarna. Tyckte Grottbjörnens folk och Hästarnas dal var väldigt spännande och intressanta. Men när jag kom till den tredje delen, Mammutjägarna, hade jag liksom tröttnat på temat, tyckte den delen var ganska tråkig.

/Mats

Utloggad Karlfredrik

  • Gode
  • Antal inlägg: 2 346
SV: Sista delen av Grottbjörnens folk har kommit ut
« Svar #2 skrivet: mars 31, 2011, 11:41 »
Håller med Mats Hansson - de två första var bra,trean tråkig

Utloggad history freak

  • Stammis
  • Antal inlägg: 482
SV: Sista delen av Grottbjörnens folk har kommit ut
« Svar #3 skrivet: mars 01, 2015, 09:00 »
Personligen har jag haft stort utbyte av att läsa alla sex böckerna om Ayla. Framför allt tror jag att det stora värdet av denna enorma boksuccé är att oerhört många människor har fått klart för sig att man inte var dummare för 35.000 år sedan och redan då levde ett rikt liv. Böckerna visar också den enorma kreativitet som utvecklades för att förbättra vapen och all annan utrustning. Sedan vill jag lyfta på kepsen för det enorma reseacharbete som var nödvändigt för att kunna skriva dessa böcker.

Vad man kan kritisera är att Jean M Auel är en tämligen medioker författare som använder sig av oändliga upprepningar som blir tröttsamt att läsa. Man kan väl också tycka att all tantporr är lite väl överdriven, men böckerna är så informativa om den tidens människors liv att man kan ha överseende med detta.

Jag rekommenderar er att läsa dessa böcker.