Författare Ämne: En idiot på resa  (läst 6082 gånger)

Utloggad Piankhy

  • Gode
  • Antal inlägg: 2 463
En idiot på resa
« skrivet: januari 25, 2011, 12:21 »
Ni ser väl den udda resedokumentären "En idiot på resa" där engelsmanne Karl Pilkington besöker sju av världens underverk, och klagar på dem alla? I första avsnittet besöker han kinesiska muren.

Citera
En idiot på resa
Del 1 av 8. Denna vecka skickas Karl till Kina där den kinesiska muren inte uppskattas. Karl Pilkington hatar det mesta men kanske allra mest att lämna sitt hem. Hans kompis komikern Ricky Gervais skickar honom jorden runt för att uppleva världens sju underverk. Följ med en resande idiot - allt som han möter på sin resa är jobbigt och dumt. En mycket märklig reseskildring.


SVT 1, idag, kl 23.30

Mer om TV serien

http://www.pilkipedia.co.uk/wiki/index.php?title=An_Idiot_Abroad

Nästa avsnitt kommer Torsdag den 27:e kl 22.45 och handlar om Indien

Citera
En idiot på resa
Del 2 av 8. Denna vecka skickas Karl till Indien där Taj Mahal och alla heliga figurer inte får den respekt de förtjänar. Karl Pilkington hatar det mesta men kanske allra mest att lämna sitt hem. Hans kompis komikern Ricky Gervais skickar honom jorden runt för att uppleva världens sju underverk. Följ med en resande idiot - allt som han möter på sin resa är jobbigt och dumt. En mycket märklig reseskildring.

Även i SVT1 28/1, SVT1 31/1 och SVT1 1/2

Ju äldre desto bättre.

Utloggad Ragnfast

  • Avslutat konto
  • Veteran
  • Antal inlägg: 982
SV: En idiot på resa
« Svar #1 skrivet: januari 25, 2011, 12:46 »
Synd att den går så sent bara, fast nu för tiden kan man ju se den på SVT play?

Utloggad Piankhy

  • Gode
  • Antal inlägg: 2 463
SV: En idiot på resa
« Svar #2 skrivet: januari 25, 2011, 12:54 »
Vissa av repriserna går på vettigare tider

Del 2: SVT 1 31/1 kl 16.05

Finns som du säger även på SVT Play

http://svtplay.se/v/2300515/en_idiot_pa_resa/del_1_av_8__kinesiska_muren
Ju äldre desto bättre.

Utloggad Piankhy

  • Gode
  • Antal inlägg: 2 463
SV: En idiot på resa
« Svar #3 skrivet: februari 10, 2011, 15:46 »
Idag kommer Karl pilkington till Mexico och dess Mayaruiner:

Citera
22:45 En idiot på resa
 
Brittisk reseserie. Säsong 1. Avsnitt 4 av 8. Denna vecka dissar Karl Pilkington mayafolkets stad Chichen Itza i Mexiko. Även 13/02 i SVT1, 14/02 i SVT1 och 15/02 i SVT1.
Ju äldre desto bättre.

Utloggad supergeten

  • Avslutat konto
  • Gode
  • Antal inlägg: 1 397
SV: En idiot på resa
« Svar #4 skrivet: februari 10, 2011, 16:07 »
Såg när han åkte till indien, måste säga att det var både roligt och intressant.


Utloggad Spaceromancer

  • Medlem
  • Antal inlägg: 64
SV: En idiot på resa
« Svar #5 skrivet: februari 10, 2011, 17:50 »
Pilkington är rolig! Vet inte om det är "äkta vara" eller om han bara spelar, men bra är det i alla fall. Kompisarna i studion stör jag mig på. Det kanske är på skoj men det känns mest bara som mobbare som sitter och skrattar honom rakt i ansiktet. Det kunde jag varit utan.

Utloggad Ragnfast

  • Avslutat konto
  • Veteran
  • Antal inlägg: 982
SV: En idiot på resa
« Svar #6 skrivet: februari 11, 2011, 12:36 »
Visst är det lyteskomik, men skadeglädje är den enda sanna glädjen var det visst någon som sa..... Sen kan man ju tycka att dessa fantastiska resmål är bortkastade på någon som inte kan förmå sig att uppskatta dem.

Utloggad Ragnfast

  • Avslutat konto
  • Veteran
  • Antal inlägg: 982
SV: En idiot på resa
« Svar #7 skrivet: mars 21, 2011, 19:46 »
Eller för att citera hans egen sammanfattning  Att resa rör bara till det i hjärnan, jag är helt slut.

Utloggad Piankhy

  • Gode
  • Antal inlägg: 2 463
SV: En idiot på resa
« Svar #8 skrivet: mars 22, 2011, 14:41 »
Hans kommentarer om världens underverk är ibland klart festliga, t ex om Egyptens pyramider: Om de låg i min hemstad skulle kommunen riva ned dem, de är en dödsfälla. Eller om Jesustatyn i Rio: den ser ut som en stor pylon.
Ju äldre desto bättre.