Författare Ämne: Att kombinera en utbildning  (läst 2862 gånger)

Utloggad Dallas

  • Novis
  • Antal inlägg: 3
Att kombinera en utbildning
« skrivet: januari 08, 2011, 01:08 »
Hej, ny här

Studerar för tillfället Arkeologi programmet på Stockholms Universitet och har som flera tidigare trådskapare lite funderingar kring framtiden och jobb.

Som jag har fått lära mig hittills så är framtiden rätt mörk men jag vill på bästa sätt förbättra mina chanser. Vad kan en kombination av arkeologi och något annat ge?
Läste på utbildningssidan.se att en kombination kan göras tvärvetenskaplig, till exempel med naturvetenskapliga ämnen som kemi och biologi, eller med samhällsvetenskapliga ämnen, som statsvetenskap eller företagsekonomi.
Jag förstår ämnenas innebörd enskilt men inte hur dom ska svetsas tillsammans ? Hur kan tex. En examen i företagsekonomi,geologi eller kanske tom journalism gynna min passion för Arkeologi. Finns det någon forskningskombination?

Läste även ett tidigare samt intressant inlägg om arkeologi och framtidens teknologi. Visst en bra produkt säljer alltid men finns det någon marknad i att tillverka och förbättra utrustningen på tex. Utgrävningar.

Tack i förhand

Utloggad Gorm

  • Administratör
  • Gode
  • Antal inlägg: 2 926
    • Arkeologiforum
SV: Att kombinera en utbildning
« Svar #1 skrivet: januari 09, 2011, 13:39 »
Dubbelpost, jag låser och hänvisar till: http://www.arkeologiforum.se/forum/index.php/topic,4207.0.html

/Johan - Admin
: iarþ : sal : rifna : uk : ubhimin :