Författare Ämne: 40-talistavgången en möjlighet eller myt?  (läst 19839 gånger)

Utloggad sockerfri

  • Stammis
  • Antal inlägg: 452
SV: 40-talistavgången en möjlighet eller myt?
« Svar #40 skrivet: augusti 29, 2010, 07:28 »
Och inget om detta hörs från våra politiker, inte ens nu i valtider.

Med tanke på att de rödgröna vill ha butlers i Stockholms tunnelbanor (samtidigt som de är mot RUT) och alliansen vill fortsätta ha soldater i Afghanistan är det väl inte konstigt? Finns ju inte plats att bry sig om den lille människan.

I övrigt fick flera av mina gamla polare från arkeologiundervisningen lärlingspraktikplatser idag (eftersom arkeologiyrket inte ger tillräckligt), ni vet det där hemska som bara ämnar utnyttja dem. De slipper ta CSN-lån för att kunna lära sig saker och de får samtidigt erfarenheter som syns bra i CV...fyfan vad hemskt, både slippa bli mer återbetalningsbelastade och få erfarenheter!

Utloggad Piankhy

  • Gode
  • Antal inlägg: 2 463
SV: 40-talistavgången en möjlighet eller myt?
« Svar #41 skrivet: augusti 29, 2010, 11:43 »
Ja mindre än 5000 i månaden lär de väl inte få.
Ju äldre desto bättre.

Utloggad Scania

  • Stammis
  • Antal inlägg: 317
SV: 40-talistavgången en möjlighet eller myt?
« Svar #42 skrivet: augusti 29, 2010, 21:49 »
Är själv väldigt vansinnig på allt valfläsk som flyter runt just nu! Alla dessa satsningar på ungdomsarbetslösheten och praktikplatser och jag vet inte allt.

Visst, ungdomar ska få arbeten de också, men vi andra då? Vi som inte räknas som ungdomar, men som ändå har nästan 40 år kvar till pensionen. Vi som är långtidsarbetslösa och som inte får någon som helst hjälp från arbetsförmedlingen, vi bara bollas runt, varför är det ingen som vill satsa på oss??

För att inte tala om praktikplatser...de leder ju väldigt sällan till jobb, varför inte inför att om man gör praktik i ex sex månader så måste företagen anställa efter sex månader...säkert en önskedröm...

Har själv fått min 11:e handläggare på 7 år och är inne på min femte praktikplats... :'(

/Åsa