Omröstning

Ska vi skapa ett annonsforum för privatpersoner?

Ja, enligt förslaget nedan
18 (85.7%)
Nej
3 (14.3%)

Antal personer som röstat: 21

Omröstningen har avslutats: mars 16, 2009, 12:22

Författare Ämne: Omröstning - annonsforum  (läst 11630 gånger)

Utloggad Gorm

  • Administratör
  • Gode
  • Antal inlägg: 2 926
    • Arkeologiforum
Omröstning - annonsforum
« skrivet: februari 14, 2009, 12:19 »
Det har kommit ett förslag om att skapa ett forum för köp och sälj av litteratur och annat med anknytning till forumets syfte.

Vårt förslag är att forumdelen har vissa begränsningar; det är en service för aktiva medlemmar och därför är förslaget att vi sätter en gräns på 30-50 inlägg för att kunna posta samt att forumet endast kommer att synas för inloggade medlemmar. Anledningen till det sista är att vi inte vill att det dyker upp en massa annonser kopplade till forumet i sökmotorerna samt att folk skapar konton endast för att lägga ut annonser.

Vad tycker ni? Rösta ovan samt kommentera.

/Johan - Admin

Edit: Ändrade antalet inlägg från 50 inlägg till 30-50 inlägg.
« Senast ändrad: februari 14, 2009, 19:57 av Gorm »
: iarþ : sal : rifna : uk : ubhimin :

Utloggad Sven lagman

  • Avslutat konto
  • Gode
  • Antal inlägg: 1 138
SV: Förslag - annonsforum
« Svar #1 skrivet: februari 14, 2009, 14:41 »
Kunde vara intressant att se lite statistik. Hur många av antalet medlemmar med inlägg hamnar i dag över 50 inlägg? Rent spontant tycker jag siffran verkar lite hög men jag har full förståelse för den seriösa tanken bakom en begränsning till aktiva skribenter.

Utloggad Gorm

  • Administratör
  • Gode
  • Antal inlägg: 2 926
    • Arkeologiforum
SV: Förslag - annonsforum
« Svar #2 skrivet: februari 14, 2009, 16:56 »
Idag har 65 medlemmar skrivit 50 inlägg eller fler. Sätter vi gränsen vid 30 inlägg så blir det 87 medlemmar.

/Johan
: iarþ : sal : rifna : uk : ubhimin :

Utloggad Gorm

  • Administratör
  • Gode
  • Antal inlägg: 2 926
    • Arkeologiforum
SV: Förslag - annonsforum
« Svar #3 skrivet: februari 14, 2009, 18:03 »
Ni som svarar Nej får gärna motivera varför. Förslaget är ju inte hugget i sten och det går att ändra sin röstning i efterhand om man vill.

/Johan
: iarþ : sal : rifna : uk : ubhimin :

Utloggad Leif

  • Gode
  • Antal inlägg: 1 814
  • http://lipoptena.blogspot.com/
    • Älgflugornas herre
SV: Omröstning - annonsforum
« Svar #4 skrivet: februari 16, 2009, 18:46 »
Jag tycker att det kan testas så får vi se vad som händer. I värsta fall är det ju bara att plocka bort det igen.
Motsatsen till praktisk är inte teoretisk utan opraktisk.

Bloggar:
http://lipoptena.blogspot.com/
http://lammunge.blogspot.com/

Utloggad Lars Lundqvist

  • Stammis
  • Antal inlägg: 185
    • arkland
SV: Omröstning - annonsforum
« Svar #5 skrivet: februari 28, 2009, 21:06 »
Håller med Leif! (Sa han som har en meter böcker att sälja och ge bort...)

Utloggad Tobias

  • Stammis
  • Antal inlägg: 120
SV: Omröstning - annonsforum
« Svar #6 skrivet: mars 01, 2009, 23:46 »
Jag tycker gott vi kan testa att låta registrerade medlemmar sälja litteratur (utan restriktioner angående antal inlägg). Visst finns det en liten risk för att forumet shanghaias av arkeoliteraturspammare, men personligen tror jag att möjligheten kommer att användas av intresserade medlemmar för intresserade medlemmar. Den nuvarande linjen låter mest som "guilty until proven innocent". 
Lex malla, lex nulla

Utloggad miklagard

  • Avslutat konto
  • Stammis
  • Antal inlägg: 424
SV: Omröstning - annonsforum
« Svar #7 skrivet: mars 02, 2009, 07:07 »
Jag tycker gott vi kan testa att låta registrerade medlemmar sälja litteratur (utan restriktioner angående antal inlägg). Visst finns det en liten risk för att forumet shanghaias av arkeoliteraturspammare, men personligen tror jag att möjligheten kommer att användas av intresserade medlemmar för intresserade medlemmar. Den nuvarande linjen låter mest som "guilty until proven innocent". 
Ja, varför slentriamässigt dömas skyldig tills bevisat oskyldig ? Detta är väl ett forum för folk lidelsefullt intresserade av historia. Att då kunna komma över bra litteratur som berikar kunnandet tycker jag bara är positivt. Inför annonsforum !

Utloggad Gorm

  • Administratör
  • Gode
  • Antal inlägg: 2 926
    • Arkeologiforum
SV: Omröstning - annonsforum
« Svar #8 skrivet: mars 02, 2009, 10:05 »
Verkar ju som om det inte finns något monumentalt motstånd till detta. :) Det handlar inte om att betrakta någon som "skyldig" utan en begränsning i antalet inlägg är ett enkelt sätt för oss att slippa att hantera spaminlägg (har erfarenhet av detta sedan tidigare). Som förslaget ligger nu blir det 20 inlägg som är gränsen, ett antal inlägg som man lätt skriver på nån vecka.

/Johan
: iarþ : sal : rifna : uk : ubhimin :

Utloggad miklagard

  • Avslutat konto
  • Stammis
  • Antal inlägg: 424
SV: Omröstning - annonsforum
« Svar #9 skrivet: mars 02, 2009, 10:11 »
Ok resonerat.

Utloggad anders

  • Medlem
  • Antal inlägg: 23
    • http://www.gidenstam.org
SV: Omröstning - annonsforum
« Svar #10 skrivet: mars 03, 2009, 19:33 »
Som förslaget ligger nu blir det 20 inlägg som är gränsen, ett antal inlägg som man lätt skriver på nån vecka.

Det beror ju iofs på hur pratsam man är.. :)
Men jag har inget emot ett annonsforum.

/Anders - läsare sen 4 år med 15 (nu 16) inlägg.