Författare Ämne: Det svenska jordbrukets historia - hela samlingen.  (läst 3481 gånger)

Utloggad sockerfri

  • Stammis
  • Antal inlägg: 452
Det svenska jordbrukets historia - hela samlingen.
« skrivet: juni 01, 2009, 19:04 »
Detta blir en lustig efterfrågan.

Jag har boken "Den agrara revolutionen" som är del fyra i serien "Det svenska jordbrukets historia", jag vill såklart ha alla fem band. Saken är den att boken jag har, är inbunden i helgrön rygg, framsida och baksida, pryd med en guldaktig liten bild med en man som drar en plog med sin tjur.

Jag vill gärna att de resterande banden ska matcha, dvs att de ska ha samma inbundning, men vid alla sökningar på de resterande har jag bara hittat andra inbundningar, t.ex. på del 1 (jordbrukets första femtusen år) pryds det en stor bild av en stor tjur osv.

Någon som vet om man fortfarande kan få tag i dessa böcker med den inbundningen jag syftar på? De har det på Centralbiblioteket i Göteborg så existerar gör det ju i alla fall.

Jag vet, jag är estetiskt kräsen. :)

Utloggad Scania

  • Stammis
  • Antal inlägg: 317
SV: Det svenska jordbrukets historia - hela samlingen.
« Svar #1 skrivet: juni 03, 2009, 09:03 »
Har du letat i antikvariat? Jag har sett hela serien med just de omslagen du efterfrågar på ett antikvariat i Lund för ett tag sedan. Fanns de där så borde de finnas på fler ställen.

/Åsa.

Utloggad Anders Strinnholm

  • Stammis
  • Antal inlägg: 145
    • Arkeologisk Museum UiS
SV: Det svenska jordbrukets historia - hela samlingen.
« Svar #2 skrivet: juni 03, 2009, 10:38 »
Det låter i mina öron som om du beskriver skillnaden mellan bokens gröna klotband och skyddsomslaget. Jag tror att den bara finns utgiven i en version så det är förmodligen samma serie du har sett.