Författare Ämne: Mobbning bland arkeologer  (läst 3967 gånger)

Utloggad Gorm

  • Administratör
  • Gode
  • Antal inlägg: 2 926
    • Arkeologiforum
Mobbning bland arkeologer
« skrivet: mars 13, 2005, 23:57 »
http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=1-AV_ID=389094,00.html

Om detta är sant så är jag glad över att jag inte läser där.  :?

/Johan
: iarþ : sal : rifna : uk : ubhimin :

Utloggad Eira

  • Novis
  • Antal inlägg: 14
Mobbning bland arkeologer
« Svar #1 skrivet: september 12, 2005, 13:50 »
jag läser där. Och jag måste säga att även om det varit mycket strul på inst. så har det egentligen inte påverkat oss studenter(åtminstone inte a-b-c-studenter). Uppsala borde verkligen inte få dåligt rykte pga av det här! Nu är jag inte helt insatt i vad som verkligen skett men vi vet ju alla att pressen tenderar att överdriva. Fortfarande en bra plats att plugga på! skulle inte vilja va nån annan stans!

/Eira

Utloggad Fredrik

  • Medlem
  • Antal inlägg: 38
Mobbning bland arkeologer
« Svar #2 skrivet: september 12, 2005, 19:06 »
Jag håller med om att pressen tenderar att överdriva ibland, men det verkar ändå vara mer eller mindre kaos.

Att akademiker kan kritisera varandra har man märkt som nybliven arkeologistudent men det ska ju inte gå till på det sättet. Jag hoppas för alla studenters skull att det blir bättre nu på institutionen även för personalen. Det påverkar alla på ett eller annat sätt. Det påverkar även mig som pluggar i Lund. Det kan ju leda till dåligt rykte överhuvudtaget för arkeologin.

Vi borde istället alla hjälpas åt för att skapa ett bra arbetsklimat för personal och studenter. Det skulle göra att utbildningskvalitén ökar och att vi förhoppningsvis för arkeologin framåt.