Författare Ämne: Valfynd  (läst 14711 gånger)

Utloggad Man from Earth

  • Medlem
  • Antal inlägg: 52
SV: Valfynd
« Svar #20 skrivet: juli 30, 2008, 22:44 »
Valkotans ursprung har nu fått sin förklaring. Det var en äldra man boende i närheten som tagit den med somsouvernir från Norge för ett antal år sedan. Sedan när han städade  undan lite skräp kastade han sin valkota i vattnet med tanken att den skulle återgå i naturens kretslopp.

Ibland har tydligen mystiska gåtor en enkel förklaring.

An impromptu goodbye party for Professor John Oldman becomes a mysterious interrogation after the retiring scholar reveals to his colleagues he is an immortal who has walked the earth for 14,000 years

Utloggad Heimdahl

  • Avslutat konto
  • Veteran
  • Antal inlägg: 634
SV: Valfynd
« Svar #21 skrivet: juli 31, 2008, 09:06 »
Valkotans ursprung har nu fått sin förklaring.

Hehe, isåfall var det ett arkeologiskt fynd i allafall. Finns det någon länk som kan bekräfta detta?

Utloggad Man from Earth

  • Medlem
  • Antal inlägg: 52
SV: Valfynd
« Svar #22 skrivet: juli 31, 2008, 12:26 »
Valkotans ursprung har nu fått sin förklaring.

Hehe, isåfall var det ett arkeologiskt fynd i allafall. Finns det någon länk som kan bekräfta detta?

Nej, hittar ingen länk, men det kommer vid behov att komma har jag hört. Eller visa sig om kotan får dateras eller undersökas. Mannen som deponerat den lever fortfarande. Informationen fick jag i samtal med berörda personer. Detta kan kontrolleras enklast genom att tala med valfri backebo. Jag vill absolut inte förringa fyndet, vem skulle inte bli förvånad förundrad och konfunderad av att hitta en valkota var det än vara månde.
Sedan är ju denna förklaring lika osannolik som någon annan. Förutom kanske att kotan hittades nedanför en brygga och var fullt synlig , det är väl svårt att kasta den långt från land med tanker på vikten 12 kg.
An impromptu goodbye party for Professor John Oldman becomes a mysterious interrogation after the retiring scholar reveals to his colleagues he is an immortal who has walked the earth for 14,000 years