Fa se om detta amnet fortfarande ar aktuellt.
Skulle bara vilja tillaga lite.Det mesta har val redan sagts dock.
Jag sjalv har lange trott att vargkorset var en symbol som vara forfader skapade for att visa sin motvilja till den allt mer invaderande kristendomen. Jag kommer ihag da jag gick i sjunde klass eller var det nu var att min islandske kompis bar pa ett vargkors och sade just det, att det skapades som en symbol emot kristendomen.
Nu, over 10 ar senare sa skaffade jag mig antligen den, vargkorset alltsa, efter att ha sett den online. Hade en hel del diskussioner med min amerikanske(skiljer sig fran de flesta amerikaner den har polaren) van om vad detta korset egentligen betyder sa jag blev mer nyfiken pa vad det egentligen betyder och fick se en hel del asikter som skiljde sig ifran varandra.
Efter nu att antligen ha fatt den, fick den skickad anda till Japan:)hrmph, sa kan jag inte sluta att tanka pa det.
Jag vet sjalv inombords att jag aldrig skulle kunna bara nagot som vore fornedrande mot mina forfader. Aven om sa ar fallet sa har jag bestamt mig for att bara det sa kallade vargkorset. Betydelsen ar det ingen som riktigt kanner till.
Dock andra som ocksa ar lite tveksamma over detta bor soka efter "sun cross", "celtic cross"(vet att det redan har namnts har...), Odin's cross etc. och kanske finner ni att det finns lite mer att upptacka angaende detta korset.
Enligt vissa forskare sa ar korset(vilket kors som helst) ursprungligen en hednisk symbol som de kristna tog till sig for att de battre skulle kunna omvanda vara forfader, och alla andras runtom i europa da de befann sig i sina mest morka dagar.
I alla fall, jag bar nu detta vargkors som en symbol for mitt forakt mot vad de kristna som kom till norden gjorde. Jag tar nu detta kors och anvander det emot dem istallet. Det som en gang var hedniskt skall ater sa bli. Det upp och nedvanda korset ar nagot de kristna inte ar allt fortjusta i sa darfor kanns det ocksa samtidigt som jag visar mitt forakt mot vad som skedde tusen ar sedan lite uppmuntrande da jag kanner mig uttrakad.
(ni far ha hansyn till att jag har tagit mig nagra ol, men annars sa ar allt jag har sagt ifran hjartat mitt kommet)
Skulle ocksa vilja tillagga en sak, ar det inte lite ironiskt att det som en gang tog livet utav hundratals utav vara forfader ar nu nagot som de flesta i vart land avgudar?
Var gang jag tanker pa detta sa ar det inte bara forakt och missnojdhet jag kanner djupt i mitt hjarta, utan aven sorg och tanken pa att det knappast ar nagon alls utav vara medmanniskor i norden som sorjer over de som som brutalt slaktades utav de kristna, utav kyrkan!!!
I alla fall, ha det ni alla!
PS.
Allt jag sagt ar akta. Ni kan beskylla mig for vad allt ni vill. Jag star dock vid vad jag har sagt. Cheers!