Hej vat offline ett tag, haha, så sökte jag på vrajamusti på google o vipps hamnade jag i mitt eget inlägg här för något år sen.
visst det har gått tid men så sent som häromveckan tittade jag på odens rike av en ren slump på svt barnkanalen tror jag.
Ialafall vill jag påpeka något som kasnke är få förunnat.
vikingarna, eller , de som levde i sverige för länge sedan och som trodde på oden asar o allt det där. Dom sa tydligen att det fanns i begynnelsen två sidor en kall och frusen värld Då människans värld, och en varm och brinnande värld ? andra sidan, andliga sidan? , mellan dem fanns ett mellanrum. Därifrån kom en jätte (minns inte namnet) och ur honom och en issten kom det fram typ människor osv.
Vet ni, kasnke visste ni detta redan, kanske vet ni mer o kan rätta mig angående detta MEN märk väl att jag skall upplysa er om vad vedaskrifterna säger om detta.
Jo det finns en materiell värld, och en andlig. en som är kall, materiell och temporär Fast den är evig i sig dom föränderlig.
en varm värld där ALLT är självlysande!! den andrliga världen BORTOM HALVGUDARNA som bor i den materiella världen, Eg indra osv.
Var kommer själarna ifrån?

Jo mellanrummet mellan den materiella världen och den andliga världen. COINSIDENCE?!?!? I THINK NOT!
JO sedan sa dåm något mer, att asarna bodde i asgård, som va i mitten av den materiella manifstationen, männskorna i mitten och jättarna (ondingarna) i utgård.
Det stämmer ju förblffande väl överense med den vediska läran, asuras devas o människor. ?! eller ?! Dvs det finns Högre system DVS typ asgård, eller tex gandarvernas planeter. Jorden där människor bor, eller va sägs om Lägre system som nagariket där demonerna bor, Typ utgård??
Jasaw, tack för du höll med mig.
Till han me mössan?! du skrev om afrika, att en orm slöt kring skapelsen. ?! varför kan inte afrikanerna OCKSÅ kommit från en vedisk kultur äldre än så många tusen år du vill?? DVS I veda ÄR DET EN ORM som demonerna och halvgudarna körnar OCEANEN med?!?
Anledningen att man kan hitta likheter överallt med lätthet är att ALLT är sammanhängande med våra förfäder, DVS alla mäniskor har samma ursprung.