Författare Ämne: Noas Ark på nätet  (läst 2253 gånger)

Utloggad Karlfredrik

  • Gode
  • Antal inlägg: 2 346
Noas Ark på nätet
« skrivet: oktober 03, 2007, 10:45 »
Jag läste nyss på nätet att Noas ark daterad efter arkeologiska fynd från berger Ararat, skulle dateras till 2000 f Kr (sic!) ett fartyg på atlantångaren Queen Marys storlek som påstås ha utrymme för 35 000 djur i undervåningen inklusive dinosaurier (sic!)och lådor med insekter (sic!)
Tvåhundra (200) personer påstås ha sett arken, som enligt dem skulle finnas kvar oförstörd på berget Ararat.
Jag undrar hur kvaliteten är på övriga arkeologiskja hemsidor på nätet. Översvämningen som kan ha varit förebild för syndafloden dateras till 4000 f Kr.
År 2000 f Kr fanns civilisationerna på Kreta, Egypten och Mesopotamien, då sprang det inte runt några dinosaurier.
Inte hellre kan något fartyg på Queen Marys storlek ligga kvar oförstört i 6000 år, trots alla berättelser om besök på arken. Något identifieraet fotografi av arken från luften lär inte heller finnas.
En seriös arkeologisk diskussion om "syndafloden" och tiden innan vore välkommen. Tyvärr sprids myter som saknar varje arkeologisk bakgrund på nätet.och inte endast "religiösa" sådana. Gör de som saknar kunskasper i arkeologi och historia måste det va<r svårt att se skillnaden på dokumenterad arkeologi och historia. teorier och fria fantasier utan förankring i källor och fynd.
Själv skulle jag gärna villja veta vad träfynden från Ararat vekligen var, om de finns utasnför myternas värld Eftersom någon "syndaflod" inte bevisligen inte fanns år 2000 f Kr, var de uppenbarligen inte Noas ark, men vad var de då?