Författare Ämne: Hur mycket vet vi svenskar om våran historia  (läst 2946 gånger)

Utloggad Pontus af Uma

  • Novis
  • Antal inlägg: 19
Hur mycket vet vi svenskar om våran historia
« skrivet: augusti 07, 2007, 21:25 »
okej jag vet inte om jag är på rätt ställe men det har med min utbildning så jag skriver här fast en admn kan väl flytta detta inlägg om de tycker det är på fel plats..

Okej ganske bra att börja skriva vad detta handlar om.

Jag ska nu till hösten börja mitt sista år på gymansiet och det är dags för projekt arbetet. Vad jag ska göra är att skriva om sverige och svenska eller ja, Mer om svenskar som folk och dess mentalitet. (Har gått kursen IKK, interkulturell kommunication som handlar just om olika kulturer och hur olika vi ser på världen, sen har jag "världens modernaste land" med Fredrik Lindström som insperiration) Ja vi svenskar är ju ganska konstigt folk ;-P

Ja då kanske ni undrar vad jag gör är då jo en del av der jag ska skriva handlar om "Svensk nationalism" om mer inriktat på hur bra vi vet våran egen historia.

Liksom vad vet vi om våran egen historia, och är det som jag tror att vi vet mer om andras än om våran egen. Så vad jag tänkte diskutara är inte om skolundervisningen är rätt eller inte, utan hur tycker ni vi svenskar i almänhet vet om svensk historia?

Svår förstått?