Ja, har också erfarit att man ofta saknar svar på mail, men det gäller inte generellt, och det gäller som sagts här inte bara museer utan t.ex. kommuner och myndigheter. Tror inte att alla officiella instititutioner riktigt har hittat sin balansgång och rätt nivå vad gäller hantering av e-mail. Speciellt illa tycker jag man blir behandlad när man inbjuds på en hemsida att skicka synpunkter eller förfrågningar i en mail-box, men sen aldrig får något svar. Det ser så öppet och snyggt ut med det här "Kontakta oss", men ofta blir det bara envägskommunikation.
Tidigare, under de skrivna pappersbrevens dagar, så var det ju ett visst filter i inflödet. Bara de allra angelägnaste orkade formulera ett snyggt brev till en institution, och det blev då behandlat och svarat, dels på grund av att det ofta diariefördes av en registrator som utsåg handläggare, men också för att inflödet av papper var begränsat. Med e-mail har säkert floden av in-post ökat, samtidigt som man kan gissa på att många mail är sämre formulerade än tidigare pappersbrev. Ändock - tiden det tar att svara på ett e-mail är väsentligt mycket kortare än det förut tog att skicka ett skriftligt svar.
Jag upplever att företagen - både stora och små - är mer responsiva, man får nästan alltid ett svar. Offentliga institutioner borde kunna komma upp till samma nivå, tycker man.
/Mats