Författare Ämne: Utvecklingsförslag?  (läst 5431 gånger)

Utloggad Gorm

  • Administratör
  • Gode
  • Antal inlägg: 2 926
    • Arkeologiforum
Utvecklingsförslag?
« skrivet: mars 10, 2007, 11:02 »
Tanken med att byta forumslösning var delvis att i framtiden kunna "hänga på" flera funktioner. Eftersom ni som diskuterar här på forumet gör forumet till vad det är så skulle det vara intressant att få veta om ni har några tankar och idéer kring hur Arkeologiforum kan utvecklas.

/Johan & Camilla
« Senast ändrad: mars 10, 2007, 11:55 av Gorm »
: iarþ : sal : rifna : uk : ubhimin :

Utloggad Krax

  • Veteran
  • Antal inlägg: 533
SV: Utvecklingsförslag?
« Svar #1 skrivet: mars 10, 2007, 17:03 »
Tja, lite mer bilder kanske på förstasidan. Det var det ju förut, lockande bilder på arkeologiska fynd. Sen kanske man tydligare kan få fram de nya inläggen, så de kommer högre upp så man ser om det händer något på sidan. Lite funderingar bara...
en som tror sig veta allt, vet ingenting

Utloggad Gorm

  • Administratör
  • Gode
  • Antal inlägg: 2 926
    • Arkeologiforum
SV: Utvecklingsförslag?
« Svar #2 skrivet: mars 10, 2007, 17:26 »
Tack för förslagen, den nuvarande förstasidan är bara forumets förstasida, man skulle kunna tänka sig att det kommer att finnas en "portalsida" som det gjorde tidigare och då bör de senaste inläggen hamna högre upp.

/Johan
: iarþ : sal : rifna : uk : ubhimin :

Utloggad Innstein

  • Novis
  • Antal inlägg: 17
SV: Utvecklingsförslag?
« Svar #3 skrivet: mars 10, 2007, 18:17 »
Hej
Det finns billiga "spindlar" för att länka in nyheter från olika källor på nätet. Man kan ha en spindel per tidsperiod exempelvis. Antar att detta är en budgetfråga men skulle nog ge många uppslag till diskussioner.
Martin

Utloggad Gorm

  • Administratör
  • Gode
  • Antal inlägg: 2 926
    • Arkeologiforum
SV: Utvecklingsförslag?
« Svar #4 skrivet: mars 10, 2007, 19:27 »
Detta kan göras ganska enkelt genom att importera RSS-flöden, jag tror dock inte att mängden nyheter för respektive period är så omfattande så det skulle nog bli en ganska fattig nyhetsrapportering. Det skulle vara bättre att rapportera nyheter i klump i sådant fall. :)

/Johan
: iarþ : sal : rifna : uk : ubhimin :

Utloggad Reuterdahl

  • Moderator
  • Veteran
  • Antal inlägg: 796
  • Arkeolog, Länsstyrelsen i Östergötlands län
    • Testimony of the spade
SV: Utvecklingsförslag?
« Svar #5 skrivet: mars 16, 2007, 18:56 »
Efter detta ett tag med detta "nya" forum känner jag att jag saknar den ingångsportal som vi hade tidigare. Portalen gav formumet en extra dimension, framförallt utåt, likaså saknar jag eventkalendern, där man enkelt kunde överblicka kommande disputationer mm.

Jag vet inte hur möjligheterna ser ut till en startsida innan man träder in forumet med nuvarande lösning, men om det är möjligt tycker jag att det vore en god idé.

Magnus Reuterdahl
Archaeology is taxes well spent!

Utloggad Lars Lundqvist

  • Stammis
  • Antal inlägg: 185
    • arkland
SV: Utvecklingsförslag?
« Svar #6 skrivet: mars 17, 2007, 13:17 »
Jag var rätt förtjust i den portalsidan som fanns på den förra versionen.
Vid närmare eftertanke så är det skandal att det inte finns en sådan.. ja rent av uppörande!    ;D

Utloggad Gorm

  • Administratör
  • Gode
  • Antal inlägg: 2 926
    • Arkeologiforum
SV: Utvecklingsförslag?
« Svar #7 skrivet: mars 17, 2007, 13:25 »
Det har hela tiden varit tanken att portalsidan ska komma tillbaka, detta är en tillfällig lösning. Troligtvis kommer även en kalender att finnas så småningom.

/Johan
: iarþ : sal : rifna : uk : ubhimin :