Författare Ämne: RAÄs höstmöte 2006  (läst 3570 gånger)

Utloggad Gorm

  • Administratör
  • Gode
  • Antal inlägg: 2 926
    • Arkeologiforum
RAÄs höstmöte 2006
« skrivet: oktober 27, 2006, 20:16 »
RAÄs höstmöte äger i år rum den 29-30 november i de nya lokalerna på Talk, vid Stockholmsmässan i Älvsjö. Årets tema är Landskap, delar och helhet.

Läs mer här.

/Johan
: iarþ : sal : rifna : uk : ubhimin :

Utloggad Gardenia

  • Medlem
  • Antal inlägg: 20
RAÄs höstmöte 2006
« Svar #1 skrivet: december 02, 2006, 13:07 »
Otrevlig serveringspersonal (med inslag av 80-talsfrisyrer)  :)

Utloggad Gorm

  • Administratör
  • Gode
  • Antal inlägg: 2 926
    • Arkeologiforum
RAÄs höstmöte 2006
« Svar #2 skrivet: december 03, 2006, 13:33 »
Detta var förvisso mitt första höstmöte men jag är helnöjd. Bra organisation, bra seminarier, trevliga samtal och god mat (trots allt) gjorde det hela till mycket intressanta två dagar. Läs kortare referat från seminarierna här.

/Johan
: iarþ : sal : rifna : uk : ubhimin :

Utloggad David

  • Stammis
  • Antal inlägg: 256
RAÄs höstmöte 2006
« Svar #3 skrivet: december 04, 2006, 08:48 »
Kommentera gärna direkt på RAÄ:s webbplats - det här är första gången det är öppet för användarkommentarer på webbplatsen (och jag hoppas verkligen inte det blir den sista!).

Jag är speciellt intresserad av synpunkter på seminraierna 6 och 11 eftersom jag var inblandad i dem.

Utloggad Reuterdahl

  • Moderator
  • Veteran
  • Antal inlägg: 796
  • Arkeolog, Länsstyrelsen i Östergötlands län
    • Testimony of the spade
RAÄs höstmöte 2006
« Svar #4 skrivet: december 04, 2006, 10:39 »
Håller med Johan om att höstmötet var bra organiserat, innehöll bra seminarier trevliga samtal och god mat. Saknade dock ett något större segment av avsatt tid för frågor och diskussion i samband med seminarierna. Man kunde gärna ha hållit ett mer inträngande arbetsmoment också dag 2, liknande det man höll dag 1 men med lite mer substans.

Landskapaskonventionen, vilken var en röd tråd genom konferensen, känns som ett ämne som borde diskuteras betydligt mer genomgående. Framförallt ur ett genomförandeperspektiv: vilka, vem och i vilken grad m.m.

//Magnus Reuterdahl
Archaeology is taxes well spent!

Utloggad arkeologen

  • Novis
  • Antal inlägg: 6
    • http://arkeologen.com
Höstmöte
« Svar #5 skrivet: december 07, 2006, 15:37 »
Jag var också närvarande på Höstmötet, men tyvärr under första seminariet fick jag ett ordentligt migränanfall (med aura dvs synrubbningar och andra trevligheter) så jag bestämde mig för att åka hem. Men annars var det trevligt där :D
rågar man ingenting får man ingenting veta

Utloggad Gardenia

  • Medlem
  • Antal inlägg: 20
RAÄs höstmöte 2006
« Svar #6 skrivet: december 14, 2006, 12:44 »
Jag har hört att några länsstyrelser inte hade råd att låta sina anställda gå. Det är, om det stämmer, ett stort minus.

Och visst, kan tycka att det var alldeles för dyrt med tanke på vad man fick. Nu gick jag bara på 2 seminarier. Det ena var väldigt intressant men en slags känsla av antiklimax infann sig när det var slut (åtta). Det andra (tio) var viktigt och så men, precis som "dom gamla rävarna" som gått på några höstmöten genom åren sa, så är det ju tyvärr mycke snack och liten verksad.